torsdag 25. desember 2008

GOD JUL!
Jeg har desverre vært treg igjen, og fikk ikke skrevet igår. Men, bedre sent enn aldri vel?
Igår dro først jeg og mamma ut for å handle siste greiene i matbutikken mens vi venta på pappa. Han måtte på jobb i går se.
Og mens vi venta hjemme, fikk jeg spilt litt WOW i mellom tida, omg, jeg begynner å bli små hekta på det nå.. skummelt! Det er Christian sin feil :p haha! mens jeg spilte, spiste jeg litt godteri fra julestrømpa mi som jeg fikk av mamma'n min.
Men.. pappa kom etterhvert hjem, og ca kl 1300 dro vi til Halden til søstra mi, ungene og samboer'n. Der skulle vi feire jul i år.
Det ble ikke no mat før kl 1700, så imellom tida, ble det litt tv titting, kake spising og jeg slokna på sofa'n der.. det er hvergang jeg er der det så sovner jeg.

Julematen
Klokka ble endelig 1700 og da var det tid for julemat, jeg er ikke så glad i ribbe, så da ble det medisterkaker og julepølse på meg, var skikkelig godt. Og hva drakk jeg til maten?? joda, jeg klarte å få i meg ett glass hvit vin.. klarer ikke å fatte hva som er så godt med vin?!
Desserten, trudde jeg at det ble karamell pudding, fordi mamma lagde 2 stk her før vi ro til Halden, men neida, det ska vi ha i dag. Så siden jeg ikke kan døtte i meg alt mulig rart, ble det litt kokosmakroner, kranse kake og en slags ostekake som Jens hadde laga, kjempe godt. Til disse kakene her, satt jeg å kosa meg med kaffe og Baylies. Aaah.. det var godt!
Og selvfølgelig... ble ungene rastløse og gikk løs på gavene.


Mathias leste på pakkene og Marlene leverte de ut, det gikk unna! prøvde å få de til å roe seg ned, men stakkars, de var helt i hundre!
Ungene fikk mye leker og klær, og vi voksne fikk de fornuftige tingene.
Jeg fikk forresten en liten julegave av Christian på lille julaften å da, ett kjempe søtt smykke med hjerte på
.
Men det jeg fikk igår var, en del klær, sokker og undertøy, noe jeg trengte for det får jeg som regel ikke kjøpt selv pga bilen nå. Så fikk jeg en 500GB ekstern hard disk som jeg kan lagre bildene mine på, utrolig kjekkt, var også noe jeg ønsket meg.

Når vi var ferdig med pakkene, var det tid for å leke litt gett. Men Mathias hadde fått 3 ganske store lego prosjekter som han ville bygge sammen. Så da begynte vi med det ene, det var denne her: Lego Castle

Jada jeg er litt barnslig og synes at dette var morro!! vi begynte, og holdt vel på i litt over 1 time, jeg lå på gulvet å bygde og Mathias satt små ivrig og rastløs foran meg. Etterhvert så ble jeg gæærn i rygg og kropp, så ga oss i 9 tida og da var vi bare halveis. Tok sin tid, men det var morro!

Men da var det tid for oss å dra hjem.
Da vi kom hjem hadde vi lagt vekk noen pakker på lur. Blackie hadde også forresten fått pakke av de i Halden, den åpna vi når vi kom hjem. Det var en katte tunell, noe som slo gått an med engang ho så den. Ho ble helt spinnvill. Bra ho likte den ihvertfall.
Men vi åpna siste rest av pakker, og jeg fikk en lykt og telys av noen barn i bhg og ett kjempe fint sånn lixom pels pledd av mamma og pappa. Nå var ho lei av at jeg frøs så mye sa ho. Haha!
Klokka ble 12 på kvelden, og jeg begynte å bli trøtt. Tenkte jeg skulle sette meg ned å bare sjekke litt på pc'n, men endte med å spille wow i 1 time.
Så det ska jeg gjøre nå å.
Middagen senere i dag blir det torsk, og endelig karamell puddingen mamma lagde igår.
Og jeg får vel ta å teste den nye HD min :D

Det ble tatt en del bilder, ska se om jeg klarer å få rota meg til å legge ut noen etterhvert.

Ingen kommentarer: